Mulanya Disini.....

Friday, October 12, 2012

Semua itu ujian...sabar la...

Ntah napa tiba-tiba rasa sayu ..sedih pun ya.. rasa macam mahu nangis ..nangis sepuas2nya..tak perlu ada siapa-siapa di sisi..mau bersendirian...

Haih..bila kita gembira pasti ada masa kita berduka..itu adalah ujian...bila kita sihat tup-tup tau kita ada sakit..memang tak sangka kan...itu pun ujian...hari ni kita sama-sama, jalan sama makan sama bergurau sama tup-tup dalam masa beberapa jam kita terima berita kematian dia...itu pun ujian...macam-macam ujian yang diturunkan..lain orang lain la ujiannya...berat mata memandang berat lagi bahu memikul...

Tapi kita pun kena ingat juga Allah turunkan ujian pada hamba Nya yang terpilih..kerana DIA tahu yang terpilih itu mampu untuk menghadapi setiap ujian yang diturunkan...
Kadang-kadang bila ditimpa ujian..sering kali hati berbisik.."kenapa aku? kenapa bukan orang lain..Allah tidak sayangkan aku kah?kenapa harus aku yang menderita kenapa bukan orang lain"
sepatutnya kita harus bersyukur kerana ujian diturunkan kepada kita menandakan Allah sayangkan kita...supaya kita sentiasa ingat dan mendekatkan diri kepadaNya..supaya kita sedar yang kita ini tidak selamanya hidup..supaya kita sedar suatu hari nanti kita akan mati..supaya kita sentiasa berbuat kebaikan...

Ya Allah...sesungguhnya aku selalu lalai..terlalu berdosa kepadaMu maafkan aku Ya Allah...

Aku dikejutkan dengan satu berita...cerita lama dulu..mulanya perasaan sedih terbawa-bawa setiap hari..
semakin hari semakin aku lupa...
hari ini aku dikhabarkan lagi berita sedih dan cerita lama yang sama..sekali lagi menganggu emosi aku..
kenapa dia? kenapa bukan orang lain...Ya Allah berat sungguh dugaan yang kau turunkan...dalam diam aku menangis...
Sabar... itu sahaja yang mampu ku katakan padanya...doa banyak2 semoga semua itu tidak berlaku..semoga akan turun satu keajaiban..Ya Allah..semoga kau dengari setiap doa kami ya Allah...

Setiap detik mungkin baginya tidak bermakna..dunia yang terasa gelap..semangat untuk terus hidup terkubur.. JANGAN! kuatkan semangatmu..kami sentiasa mendoakan kesihatan dan kesejahteraan mu disana ...

apapun yang berlaku kami selalu ada...Allah sentiasa bersamamu...

semoga semuanya baik2 saja....Aminnn ya Rabbal alamin

No comments:

Post a Comment