Mulanya Disini.....

Wednesday, May 11, 2011

Macamana nak maju....

Tiba-tiba aku rasa panas hati yang teramat..mungkin benar kata abang yang aku ni part kawal kemarahan paling lemah..kalau ada pertandingan kawal kemarahan aku kot no 1 kena reject..tapi apa aku kisah...

Kisah ni bermula camni..kalau yang lom tau aku ni wat ape..meh sini aku habaq..aku ni buat bisness kedai runcit...dan macam2 bisnes untuk dapatkan duit...yang pastinya bisnes tu semua halal....korang mesti tau kan keuntungan kedai runcit sangat la sedikit...so hutang piutang ni amat la dilarang keras..dan kalau boleh di haramkan terus....

Tapi kan aku sangat tak paham dengan orang sekeliling yang tak paham apa itu bisness...nak kata bodoh kepala bapak suami dia tak juga..dia bisness..laki bisness mertua segala pun bisness...apa kes kau nak pinjam barang segala then kau nak bayar dengan barang!! sangat la shit aku rasa...then bila nak beli kat kedai aku ringan je mulut ci**p dia kata kedai aku mahal..setan sungguh...lepas tu g kedai lain bayar cash..bila ke kedai aku haram jadah dia nak bayar..hutang adelah...cuba la imagine..kedai dah tutup kul 8.30malam maklumlah kat sini dah memang malam sangat dah kul 8.30 tu dan dan time orang masih tak tutup kedai x datang ..bila dah sedap2 landing sibuk memanggil sampai nak terkeluar anak tekak shit!!..dah tu hutang..banyak siall la macam ni...

Pas tu bila kira jumlah total kau buat muka beruk tekejut, argh mahal juga? bila kata termasuk hutang lama, hutang mana lagi ..boleh kau tanya..agak2 kau lupa? tak ke jahanam mulut tu? pas tu kira masuk hutang lama lagi muka cibai terkejut...memang sakit hati sungguh...kalau aku tanya bila nak bayar muka cam babi betina je "nanti2 la bayar, bukan sekarang" x menaikkan kemarahan tahap gaban ke...huhuh...

Kau pun bisness..yang kau tau nak free je..kau x kira ke tambang, penat tenaga aku kau nak yang murah ja? kalau nak free semua baik la kau buka kilang prosess bahan2 untuk sendiri...susah la nak maju cam ni..

No comments:

Post a Comment