Mulanya Disini.....

Monday, May 16, 2011

Puasa...

Hari ni aku puasa sunat merangkap puasa ganti..al maklum saja la kan..bulan puasa dah nak hampir dah ni....sebenarnya niat nak berpuasa sudah lama cuma asyik2 ada alasan..hurm kalau ada alasan tiap minggu alamat sampai sudah puasa tidak berganti....

Badan letih kepala pening..aktiviti masak memasak memang tiada..nampak pic makanan mula la terliur..tergugat sedikit keimanan..rasa mau berbuka puasa pun ada..abang kata kalau tidak larat dan sakit kepala buka puasa dan rehat tapi....cuba aje la bertahan....Alhamdulillah sekarang menunjukkan 4.23pm kejap lagi buka puasa dah..

Apa menu petang ni? setelah terlihat rojak mee yang di postkan di wall kawan fb tadi ..hurmmm ye aku dah tau apa menu untuk berbuka...ROJAK MEE awal lagi dah cakap dengan mama ..mau makan rojak mee..aduh sedapnya..

Apa benda yang perlu disediakan..memandangkan petang ni memang aku nak masak banyak...(dalam umah tinggal berdua tapi masak bajet 10 orang makan..ada jin ke hapa)

1. rebus ketupat plastik (brand nona)
2.keluarkan ayam dari esbok (nak masak kicap atau whatevs)
3.nk panaskan kuah rojak mee...
4.rebus mee (bukn mee basah..guna mee kering je)

dan yang lain2 tu x payah aku mention kat sini...kalau aku rajin aku buat..biasala aku ni tulis lebih buatnya idak kihkih....

No comments:

Post a Comment