Mulanya Disini.....

Wednesday, January 25, 2012

Berani berubah..

semua orang ada cita-cita untuk berhijrah atau berubah...berhijrah daripada kurang baik kepada yang lebih baik..atau daripada yang sudah bagus kepada yang lebih bagus...tidak kirala dalam perkara apa sekalipun asalkan berhijrah kepada yang lebih baik..

sebenarnya banyak peluang kita berubah cuma antara mahu atau pun tidak saja..itu semua terpulang kepada diri kita..sudah namanya berhijrah halangan-halangan di hadapan sangat la banyak..musuh paling utama untuk melakukan hijrah adalah diri kita sendiri dan sikap kita sendiri...andainya kita mampu melawan dan berani mengatakan "tidak" pada bisikan jahat di sudut hati insyallah kita pasti mampu berubah...

Satu ketika dulu saya akui saya amat terleka ..terlena dibuai angin lalu...tidak pernah tersedar dengan kesilapan dan kealpaan diri..kekilafan yang sering saya lakukan..

Alhamdulillah syukur kepada Allah secara perlahan-lahan saya kembali tersedar..alangkah ruginya saya hidup tanpa memikirkan dosa-dosa yang telah saya lakukan...alangkah ruginya saya hidup tanpa membuat apa-apa kebaikan..saya tahu tapi saya tidak mengamalkan apa yang saya tahu..meninggalkan solat..melewatkan solat..solat on off..tidak menutup aurat dan lain-lain...ruginyaaaa....

pernah terfikir untuk berubah tapi malu...tapi kenapa harus malu..sedangkan itu adalah tuntutan agama...solat itu tiang agama..berdosa besar meninggalkan solat..sangat siksa azab di hari akhirat...Nauzubillah... secara perlahan-lahan alhamdulillah...alhamdulillah syukur nikmat..sangat makbul doa seorang ibu yang sentiasa ingin melihat anaknya berubah..

perlahan-lahan saya kembali bersolat..syukurrrr ..jika orang lain berazam pada tahun 2012 untuk menjadi lebih kaya..menjadi kurus dan sebagainya ,insyallah azam saya untuk tahun ini dan seterusnya adalah untuk memperbaiki solat dan memperbaiki diri .....

Tidak salah berubah..jangan kisah kepada pandangan serong orang lain..jangan takut terluka dengan sindiran orang lain yang cemburu melihat kita berubah...takutla kepada Allah SWT..malulah kepada Allah SWT kerana kita mengingkari janji kita kepadaNya...

Balasan hari akhirat sangat menakutkan dan menyeksakan Nauzubillah....saya bukan lah terbaik tapi saya ingin menjadi yang lebih baik..

semoga amalan kita diterima oleh Allah SWT...

p/s: terima kasih mama atas doa yang tidak putus2...terima kasih sayang kerana sering mengingatkan tentang solat...terima kasih dan terima kasih...love u all....




No comments:

Post a Comment