Mulanya Disini.....

Friday, January 27, 2012

Perihal blog...

Blog..entah saya sudah lupa sejak bila saya mula berjinak dengan dunia blog..padahal blog saya pun bukannya banyak follower pun ..ada aku kesah? yang penting bagi saya, bila saya terasa nak menulis saya akan tulis ..kisah sedih..kisah marah..kisah gembira macam-macam...kadang2 saya akan luahkan juga rasa hati dengan memaki ...ofkos i knoe yang memaki tu tak bagus tapi mungkin itu cara saya...

Saya suka blogwalking..dan ada satu blog kegemaran saya ..*ya saya tipu sebenarnya ada 3 blog kesemuannya* dua blog penulis wanita dan satu blog penulis lelaki...saya suka cara mereka dalam menyampaikan sesuatu..rasa macam "eh bagusnya kalau saya dapat bersemuka dengan mereka" cheh! gila skema ayat...

Semalam saya baca salah satu blog pebret saya tu..hurm seperti ada sumting yang tak best nak baca...owner blog pebret saya tu di hentam oleh blogger lain....sebab nak tau sangat apa yang blogger tu kata saya pun usha la link blogger tu...yes ada juga yang kasik...

Thanks pada reader blog pebret saya tu coz sudi kasik link blogger sorang tu...starting je saya dah start bosan nak baca blog tu...entah saya rasa tak kena saja dengan ayat-ayat yang digunakan...saya bukan pakar bahasa dan juga bukan guru bahasa melayu...tapi orang kata bahasa jiwa bangsa..bahasa juga mencerminkan kita ni macamana...even saya pun kadang2 berkasar dengan kata2 keji hahah...

Dari mula sampai ke akhir sindiran jer tak habis-habis...asyik2 kata matang dan dewasa..tapi macamtu ke orang dewasa? tak habis2 kata orang tu berlagak..tapi at d same time dia pun secara tidak disedari berlagak dan riak...huhuhu..

biarla kak blog pebret saya tu berubah..itu urusan dia dengan Allah..kalau pun betul ada kesilapan dia yang lampau itu pun urusan dia dengan Allah SWT juga ..siapa anda untuk menghukum dia?mempertikaikan apa yang dia buat? pelik la manusia zaman sekarang ni...kata bijak pintar tapi bodoh sombong pun iye...belum sempat saya khatam saya dah stop reading ur blog...terserlah sangat sumting yang sukar dijelaskan..maybe ada benda yang dendam dengan dia...dia kaya dia senang itu dah rezeki dia...kenapa nak sibuk sangat pasal kesenangan dia?

Yes saya emo sebab kalau kamu baca kamu juga akan rasa sakit hati...so sila jangan baca coz masa anda akan terbuang cam tu ja...

No comments:

Post a Comment