Mulanya Disini.....

Thursday, January 26, 2012

Pengalaman itu penting...

Hari ni seperti biasa saya menghantar mama ke kebun mengutip durian...yes rezeki di awal pagi..benar kata orang..semakin awal kita keluar mencari rezeki semakin banyak rezeki yang kita dapat hehehe...adalah durian untuk buat makan-makan sabtu ni...

Lepas kutip durian dan di hantar ke sulap atau dikenali sebagai pondok ...saya berehat sekejap sebelum balik ..mama pula mahu menunggu durian gugur katanya...masa saya turun tu mama duduk di tepi jendela sambil melambai saya..hahaha bai mama...kebiasaan mama akan menunggu sampai la saya dah melintasi dia....

Nasib saya kali ini agak kurang baik...masa saya uturn kebetulan depan belakang ada kereta so terpaksa undur sikit van nissan tu..lepas aje kereta depan belakang melintasi saya..saya try tekan minyak tapi kereta dah tak boleh berjalan , mungkin disebabkan tanah tu lembik dan "terkubur" la kedua2 tyre belakang tu..demm !! menggeletar saya masa itu..henpon takde coverage..try sms x dapat..hhuhuh dari jauh kelihatan mama menuju ke arah saya...peluh jangan cerita la..berlumba-lumba keluar..serik la saya lepas ini...nak uturn di situ berfikir 10kali...sebelum ni ok jak..ntah kenapa hari ni nasib agak kurang baik..

perasaan jangan cerita la..sangat la ..panic sepanic2nya..sorang-sorang pulak tu..huhuhuh banyak kereta yang just tengok..saya buat2 cool padahallll!....syukur alhamdulillah ada 2 orang lelaki yang membawa lori menghantar barang ke kk barangkali berhenti dan menolong "tarik" van tu..alhamdulillah...lelaki tu sempat bagi nasihat sedikit supaya kalau nak reverse jangan terlalu ke belakang..yess boss! ahahaha...mama membebel juga...tapi tak pa pengalaman itu mendewasakan kah!!! terima kasih yang abang lori sayur.....

Ntah lepas ni nak pi atau tak...tapi kalau x p siapa nk p pulak kan...takpa i can do it...chaiyok2 ...

No comments:

Post a Comment