Mulanya Disini.....

Thursday, June 21, 2012

Jangan terlalu mudah percaya ..

Jangan mudah percaya apa kata orang...sampai sekarang saya masih pegang kata-kata ini...
dan sampai la sekarang saya tak akan mudah percaya dengan orang setelah apa yang berlaku pada saya...dan setelah apa yang sudah orang buat kepada saya..

Jangan mudah percaya..satu ketika dulu...ada orang menawarkan sesuatu kepada saya..projek supply makanan kepada beberapa ratus individu...perasaan saya masa tu memang la macam oh rezeki...dari segi persiapan insyallah dah bersedia..kata Yes je terus on...masa nak kasi tu OMG macam esok tak ada...saat minit jam ada aje sms...wah! orang teruja like me ni pun sibuk la tanya itu ini...last2 dia kata sebenarnya dia dah tolak cam bahabi x ?...ok mukan rezeki....

Jangan mudah percaya pada orang....suatu ketika dulu saya la orang yang sangat menolak segala jenis MLM dan segala jenis pelaburan-pelaburan skim apa-apa tah...but kerana terlalu percaya kata-kata manis dan sedikit rasa tamak saya laburkan juga duit rm1k kepada seorang hamba Allah..kerana terlalu percaya tak akan ada apa-apa dan sekiranya berlaku apa2 individu itu mampu membayar balik setakat rm1k..dan kerana terlalu percaya la pelaburan dan duit 1k tu lesap dan lebur sangat bahabi utuk kesekian kalinya...

Jangan mudah percaya...suatu ketika dulu perasaan cinta kepada seorang lelaki ...segala suka duka sanggup bersama...susah senang bersama kononla!...menunggu berapa lama untuk mengakhiri zaman bujang...puii akhirnya dia kawen dengan janda johor...puiii jangan mudah percaya...

Jangan mudah percaya...setelah banyak benda yang melibatkan kepercayaan kepada orang berlaku pada diri sendiri...hari ini sekali lagi saya ditawarkan untuk memulakan satu bisnes supply makanan...dan orang yang menawarkan kepada saya adalah orang yang sama....jadi amik pengajaran setelah apa yang dia buat terdahulu...

JANGAN MUDAH PERCAYA...

No comments:

Post a Comment