Mulanya Disini.....

Tuesday, January 29, 2013

Keja jangan campurkan dengan hal peribadi...

Tiap orang ku kira ada masalah..kecik ke besar ke ..bezanya cuma cara kita tangani masalah tu..
macam aku..aku lebih suka berdiam diri..kadang2 berbulan kadang2 bertahun kahkahkah
sampai jadi sewel sekejap...itu cara aku...cara kita mungkin berbeza...

Ada orang kalau marah hempas barang...kalau marah maki-maki...tapi takpa itu cara kau..
kan ku dah cakap cara kita berbeza....beza la sangat yee..

Tapi yang berbeza tu la kasik masalah pada aku...
haih tahan hati aje la...sabarrr...kalau dia hempas barang takan
aku nak hempas juga kan...kalau dua-dua hempas..tak pasal2
dua-dua jadi hampagas...

Ni la ni..masalah aku sekarang ni...
orang tu bila ada personal problem suka sangat tunjuk muka cemberut..
kadang-kadang aku panas hati la juga kan tapi aku diammm....
aku adu kepada kawan ku...kawanku cakap sabarrr...
nak wat camna ..takdir aku tercampak ke sini....

Kalau la ku tahu begini akhirnya...
baik aku p main jauh-jauh dulu...
tapi abe kata jangan gunakan perkataan kalau...
so aku anggap aje la ada hikmahnya aku tercampak kat sini ....kesiannn...

Macam pagi tadi elok-elok mood ...
boleh cerita-cerita...
tetiba dia tanya kat aku...ada tak "BOSS" call...so aku jawab tadak....
time aku ada class ajar bebudak pasal komputer
dia masuk n tanya ada tak boss tanya pasal dia...so aku kata ada..
then dia marah...dia kata "aku tanya hang, hang kata tadak"
aku jawab la..aku chat dengan boss sebab bos tanya..n aku bagitau la
hang dah sampai....terus dia diam....

aku tanya la ..weii bos marah hang ka?
dia diam...so aku buat la keja aku....
time dia nak kuar di mintak la permisi ...then dia cakap...
"aku bukan apa...aku cuma tak suka orang bawa mulut"

weii nak menangis aku..bila la pulak aku bawa mulut pasai hang ni....
cakap bebaik arrrr...
aku ni tak puas hati terus la call kawan sorang then suh tanya boss...
apa boss kata kat dia tu..x lama tepon opis bebunyi...ooo boss call..
boss cakap tadak langsung dia cakap pasal lambat ka apa...
aku kata takpalah..aku cuma sedih jak...
boss kata kat aku sabar sajala..berkali2 dah kau kena pun kan..
tekejut aku..."aik camna bos tau"...
dia jawab bertuukar2 dah assistan dia sy tau semua cerita tu...
aku ni la cam rasa nak nangis weiii.. hua hua..

tapi takpalah kan as long as boss dah faham..aku bersyukur..
boss kata mebi dia ada prob lain..tapi masalah peribadi
jangan la lepaskan dengan orang lain...betui betui itu aku sokong....

selalu dah bila ada masalah dia bawa g tempat gheja ...apa la...



No comments:

Post a Comment