Mulanya Disini.....

Friday, April 26, 2013

Bila rindu bertandang...

Hujan lebat di luar sana ... best melayan perasaan sorang-sorang...
masih penat baru balik dari Mempikit..jauh dari rumah..petang semalam pi sana ...boring sorang-sorang..
takda kawan ..takda teman..semua takda...sorang-sorang aja la d rumah...
daripada bersedih sendirian lebih baik jalan mencari ketenangan...

Lepas dari kerja n  bagi makan burung ..ayam..itik...dan kucing ..aku terus ke pekan 
terasa berat betul hati meninggalkan rumah..tak biasa barangkali..erm memang pun tak biasa..
tidur untuk semalaman sahaja...lagipun kebetulan setiap jumaat aku cuti so xda hal untuk bermalam disitu :).

Dalam perjalanan aku masih terus bersedih..biasanya kalau ke pekan pasti ada seseorang yang berada di sebelah ku...Ann..selalu jalan ke pekan bersama2 untuk membeli barang jualan di pasar sabtu...kalau tidak bersama-sama pun dia akan menunggu aku d pekan dan balik bersama-sama...cumanya, aku selalu memarahi dia..semua serba tak kena...maafkan daku ye ann...x pasal2 asyik kena marah aje...silap sikit pasti la membebel ..kau juga yang sentiasa setia mendengar bebelan huhuhuhu...yang pasti lepas ini mulutku pasti terkunci ..tiada teman sembang..tiada teman bergossip...

Perjalanan ke Mempikit (kantin sekolah mempikit) aku terus bercerita perihal kesedihanku dan sunyi yang ku rasa pada cousinku....sambil bercerita sambil menangis..haih...masih belum dapat menerima sepenuhnya perpisahan ini...sedih aku pedih....

Masa membeli bahan untuk jualan tadi...aku terbayang ann bersama2 aku...nampak dia amik mee big mama..bihun..kicap ..sosej di Mee Woo...serta merta aku terus menangis...terbayang dia berjalan sambil menyorong troli huhuhhu...sedihnya tuhan saja yang tahu...aku tahu ku rindukan dia,,,,

Singgah di kedai A+A untuk membeli cup utk cendol..dan gula hancur...aku call an ku cuba menahan tangis..
dan bertanya tentang gula melaka sesuai ke tidak untuk cendol;..ann bagitau guna je gula dia yang masih ada di meja kecil...terlepas jua  tangisan ku....

Ann kiranya kau terbaca tulisan ini...ketahuilah saya sangat sayang kan kau...saya tahu saya banyak buat salah dengan kau dulu,,,selalu marah-marah..selalu tidak bertegur..selalu sumpah2 ...selalu terkeluar kata2 yang buat kau rasa terhina..tapi percayala itu semua hanya d mulut saja dan semua itu tidak bermakna...saya harap kau maafkan ya...halalkan apa yang saya pernah guna..ambil barang kau duit kau tanpa pengetahuan dan kebenaran kau...halalkan juga barang2 jualan kau yang saya terguna tanpa minta kebenaran...lepas ni kita tidak sudah dapat sama-sama menjual...tidak dapat gaduh2 time di tamu..susah suda kita mau pi lelong sama-sama...nampaknya sabtu lepas tu sabtu yang last kita sama-sama kan...kita pi lelong sama-sama masa tu..sebenarnya masa tu saya sedih tapi saya tahan-tahan jak...Sekarang baru saya rasa betapa sedihnya bila ko teda d rumah...padahal time ko ada saya bising jak kan...saya rindu suda sora ko bising-bising bila rumah tidak kemas...saya balik kerja pun teda suda yang saya mau kacau-kacau...paling saya sedih bila tengok bilik di bawah kosong...ann jangan lupa selalu balik kio....supaya saya ndak terlalu rindu ko...

No comments:

Post a Comment