Mulanya Disini.....

Saturday, April 27, 2013

bye ann...

Awal pagi tadi ... rutin setiap subuh sabtu kami pasti sibuk menyediakan bahan jualan untuk dibawa ke pasar sabtu.. aku terjaga dari tidur jam 3am..lain benar perasaan masa tu...masuk bilik n renung aje katil ann..biasanya aku akan kejutkan dia untuk mulakan apa yang patut...tapi pagi tadi sunyi jak rasa..kosong jak perasaan.. Ya Allah kuatkan la semangat ku...

Aku start masak nasi lemak..didihkan air untuk masak mee...sambil sediakan semua bahan sambil aku menangis sendiri..susah untuk aku hilangkan perasaan rindu pada ann..terlalu lama kami sama-sama di sini...
suka duka banyak yang kami share sama-sama...apa nak buat terpaksa teruskan kehidupan juga...betul kata my luv..kalau asyik teringat n menangis semua benda tak jalan...so banyakan berzikir.....

Dari start sediakan sampai siap semua kerja aku menangis..harap sangat di pasar tamu nanti jangan ada yang  tanya2 pasal ann..huhuhu...paling terasa bila angkat barang sendirian..kalau dulu aku selalu marah bila lambat,,bising di awal pagi sabtu memang lumrah x sah kalau x bising...tapi hari ni aku buat sendirian jak..lain nya rasa....berjualan sendirian pun lainnn betul perasaan...

Time berjualan di pasar ada juga yang tanya..terutama sepupu2..mungkin sengaja nak kasi aku menangis..ambik kau depan2 tu juga lap2 air mata huhuhu..please la...sekarang ni aku masih belum boleh hilangkan perasaan sedih tu lagi..so jangan cari pasal usik-usik pasal an...

Makan soto tadi pun x habis..terbayang juga ann makan sama2..gila punya perasaan la aku ni haih...dorang bawa g rombengan pun tak p juga ..malas .... semua jadi malas dan x bersemangat..sebabnya selama ni selalu p berdua..fufuufuf...

balik rumah lepas basuh tudung utk keja n kemas d bahagian belakang aku tertidur..mimpi pulak semua ada dirumah..mimpi ann panggil2..damn rupanya tati pulak yang masuk nak membeli huhuhu..kacau betul..bukak kedai terkenang ann juga..dapat sms dari pos laju barang2 yang d pesan dah sampai..tutup kedai then jalan ke pekan..

aku rasa aku ni nak kna kaunseling la huhuhu biol bangang..apa la nak sedih sangat kan..sepanjang ke pekan aku menangis demmm!! aku terfikir kalau ada an mesti boleh g rombengan..kalau ada an mesti dia pun join..kalau ada an kalau ada an sampai kesudah asyik kalau kalau kalau!!!!.....

call mama ...mama cakap ann nangis masa mama balik,,,bertambah la aku sedih,pila pun cakap dia ternangis juga nampak ann nangis..huhuh nasib baik aku takda kalau x memang dramatik sungguh nanti..lepas beli barang terus balik..kalau ada ann mesti singgah makan dulu..seriously aku langsung x da selera makan sekarang ni...

Sebenarnya ann paling banyak berjasa dengan aku...cuma aku yang kurang menghargai apa yang dia buat...mula2 pembukaan kedai runcit aku..ann sanggup pinjamkan modal..entah habis ka belum aku bayar balik duit dia...dia selalu bagi semangat secara tidak langsung berkaitan kedai ni..aku pernah give up..tapi dia tolong pinjamkan modal...sanggup tolong jaga kedai tanpa gaji..sanggup tolong aku...tapi aku??? apa yang aku buat pada dia??......huhuhuuhuhhh...

Ann sebenarnya baik sangat..tahan hati bila aku marah tahan telinga bila aku membebel...aku jak yang selalu buli dia selalu sakitkan hati dia..sekarang baru aku sedar yang aku betul2 terasa kehilangan adik yang begitu baik denga aku...gaduh-gaduh antara adik  beradik itu lumrah...kadang terluah apa yang x patut..tapi aku suda lupakan semua ..maafkan semua..semoga si ann  pun dapat maafkan apa yang aku buat pada dia ....

hari ini juga merupakan hari  ann ditinggalkan pada suaminya... aku tau ann sedih ..berada dalam persekitaran baru keluarga baru dan kehidupan baru..senmua itu memang asing bagi dia...

aku cuma mampu berdoa semoga keluarga belah suami layan ann dengan baik..ann sudah menjadi hak mutlak suaminya, masalah-masalah yang mendatang tak boleh dah kami memandai masuk campur, ada had dah..huhuh. semoga kebahagiaan mereka beruda berkekalan hingga ke jannah...

Aku pula...kena sedar aku tak boleh selamanya bersedih sebab satu ketika nanti jika dipanjangkan umur aku ,dipanjangkan jodoh aku pula akan mengikut jejak ann....cuma belum tiba masanya lagi...

Aku harap juga perkhawinan an tidak akan menjarakkan perhubungan kami semua....walaupun ann hak suaminya tapi dia tetap darah daging kami...

Bye ann...saya akan rindu ko selalu...terima kasih arr semua pertolongan ko sama saya selama ini...*sobs ..sobs*

ma blik la cepat....saya rindu mama suda...teda kawan saya  :( :(

No comments:

Post a Comment