Mulanya Disini.....

Friday, August 30, 2013

Rezeki

Yeay..
Punya la lama Lestary ent tak beroperasi..
baru hari ini start buka balik...
rasanya macam dah putus asa sebab xda yang jaga..
tapi bila aku ingat balik, kedai ni aku dirikan balik
atas tapak n bangunan kedai lama mama n bapa ...
terus rasa sayang...

Ingat lagi hujung tahun 2007..
modal untuk baiki kedai ni dalam 5k..
hutang ok...hutang..
masa tu mana ada duit simpanan..
namanya pun baru grad..
10sen pun tadak....
so aku pinjam dengan mama...5k bayar minggu2..
aku buka kedai tu pun sebab aku malas nak kerja..
bodohkan aku masa tu...

Dah ada kedai..pendapatan masa mula2 tu boleh la cukup2 makan..
lama2 dalam seminggu boleh dapat sampai nak 2k..
macam happy jak..tapi zaman muda remaja kan..
dapat duit bukan nak rolling ha ha ha terus enjoy..
nasib baik la tidak 'bengkrap' masa tu...
so beroperasi la sampai sekarang..
tapi income sekarang tak la cam dulu..
sebab kedai pun dh cam cendawan tumbuh..sana sini ada...
pemborong plak buka x jauh dari kedai..
pasal tu la aku kena buat kerja lain utk
dapat income lebih...

Now aku kerja boleh la tampung kereta n hutang bank..
insyallah tahun dpan bila dah settle semua hutang tu
boleh la bernafas lega..
tapi tu la nak harap gaji aje memang la x cukup
untuk gaji aku hanya boleh bayar kereta..bank n simpan untuk minyak keta
nak enjoy ,sorry ....

tapi aku berharap sangat
akan ada rezeki yang baik di masa akan datang..
sapa tau kan rezeki kita...tapi kalau nak tunggu jak
tak usaha sampai ke sudah xkan ada kot...

semoga akan dipermudahkan semua urusan...


No comments:

Post a Comment