Mulanya Disini.....

Friday, February 3, 2012

Ketua kampung...

Ketua kampung adalah satu intitusi kepimpinan tradisional yang di taja oleh kerajaan...ketua kampung juga bertanggungjawab menjaga keamanan kampung dan menjadi penghubung antara orang kampung dengan pegawai daerah...eh macam jawab soalan sejarah la pulak kan...

kenapa tetiba saya post pasal ketua kampung..ce cite..

sebabnya saya bengang dengan ketua kampung di kampung kami..yang saya agak dia hanya berdiri di atas nama ketua kampung tapi langsung tidak dapat membantu dalam menyelesaikan masalah yang berlaku di dalam kampung jagaannya sendiri...so means dia sebenarnya tak layak jadi ketua kampung dan saya rasa memang dia hanya makan gaji buta bullshit!

Kamon la..kalau kau sudah di amanahkan untuk jaga kampung dapat elaun tiap bulan takan goyang kakai duduk dirumah..bila ada masalah kau diam tunggu hujung bulan dapat duit kan..ni gila ka apa?????

Baru-baru ni ada masalah yang berlaku berkaitan dengan tanah kebun getah kami..ada 2 kes sebenarnya..satu berkenaan dengan rumah kebun kami dihempap pokok, memang bukan salah pokok tapi salah penebang pokok sebab dia tak peratikan hala mana pokok tu tumbang..sudah la rumah roboh tak mau bertanggungjawab pulak....kes kedua pulak..batu sempadan hilang sebab di tolak oleh jentera masa menumbangkan pokok2 getah untuk penanaman semula..so masalah yang berlaku sekarang ialah semua pemilik tanah yang terlibat tidak berupas hati dan masing2 menyatakan sempadan saya di sini sempadan saya disini yang saya rasa sampai kiamat pun tak akan selesai kalau tak diselesaikan dengan cara aman..

ccontinue KK part 2 ....


No comments:

Post a Comment