Mulanya Disini.....

Thursday, February 2, 2012

Teguran untuk kebaikan...

Pagi tadi saya chat dengan one of my friends ...kawan saya ni mempunyai butik and her sister ada kedai makan...kami sama-sama minat dalam bisnes..

So x-mas hari tu dia ada buat tempahan biskut tart nenas dari saya..yang saya rasa biskut yang paling ramai orang buat tempahan for hari raya and x-mas...pasal tu no hal la kan...after x-mas hari tu saya ada chat dengan dia and tanya apa rasa tart tu..puas hati ka tidak..sedap ka tidak..sebab itu sudah menjadi kebiasaan untuk tanya customer samada dia berpuas hati or not kan..ye la taste orang berbeza mungkin yang lain kata ok yang lain kata tak ok...lidah tetap namanya lidah tapi rasa tu mesti lain kan he he ...dah dia kata ok, saya ingatkan ok la juga...sebab saya hanya tunggu comment dari cust yang lain....

So timbul pulak cerita hari ni...saya chat dengan dia la tru fb...then saya ada bercerita sedikit pasal restoran kakak dia...ni tujuan sebenarnya bukan untuk mengaibkan pun...saya cuma bagitau rasa terkejut saya...3 orang makan + tapau 2 bungkus nasi goreng ayam ..korang agak2 berapa rm...saya bayar dengan harga 39.00.....jadi saya cuma bagitau dia mahal lah untuk 3 orang makan coz 2 nasi campur + 2 sayur 1 lauk ...saya pula makan dengan 3 jenis sayur sahaja...3 gelas limau ais..and saya juga ada tanya siapa tukang masak makanan bergoreng...sebab both of penoreh getah kitaorang cakap "kenapa beli nasi goreng pasar malam" even saya kata itu dari restoran ..tapi dorang tetap kata macam pasar malam punya jak ..sedap lagi saya masak sendiri...so what can i say....but its true sebab saya pun ada rasa sendiri....

My frend kata nanti dia cite dengan kakak dia..it ok la kan tapi saya kata tak apa sebab dah lama berlalu maybe kesilapan harga saja...so sampai situ saja la conversation antara kami...

Nak dipanjangkan cerita saya ternampaklah pulak post kakak dia dalam fb...dia kata nak pulangkan balik duit tu...saya tak minta pun duit tu dipulangkan balik...then sempat pulak dia menyindir tart nenas tu sedap dan rangup pecah dimulut bila makan tapi LAWANNYA...sentap okkkk....sentap sangat...

Sebenarnya apa masalahnya teguran tu sampai menyindir bagai? but its ok la...kalau dia nak jual mahal sangat pun terserah la...saya cuma sampaikan ketidak puasan hati saya..custmr always right bah kan...so kalau x dapat terima orang cakap mahal terus la direct tanya...tak payah la sindir2 ya...

Saya lebih suka ditanya berdepan dari sindir-sindir...bukanka comment tu mampu membantu utk memperbaiki services? sepatutnya terima la teguran orang lain supaya dapat meningkatkan kualiti .....entahla...terserah deh!

*lepas ni kalau nak makan kena siap2 tanya harga makanan..lagi senang....

No comments:

Post a Comment