Mulanya Disini.....

Thursday, October 7, 2010

Amik darah....

Today..aku bangun awal, sempat kemas bilik..harvest tanaman kat farmville..then mandi n bersiap untuk temujanji dengan DR Junainah Amin...lebih kurang jam 8.20am aku bertolak dari rumah untuk ke pekan...Sampai pekan aku terus menuju ke Klinik Dr Junainah Amin..pergh memang ramai la patient dia kat situ, aku ingatkan akula yang terawal kihkihkih...rata2 patient dia wanita and budak2 je..lelaki? aku tak nampak pun..adakah ini menandakan pmpuan ni mudah sakit? (termasuk aku)? hahahha MUNGKIN....

Turn aku...ni antara perbualan aku dengan Dr.Junainah

DJ: macamana kaki dah ok?
Me: Alhamdulillah dok ok sikit...
DJ: tak sakit lagi?
Me: ada sikit sakit..kalau jalan lasak2 memang akan terasa sakit..tapi better than yang hari tu la...
DJ: ok lets me check first (sambil memicit2 kaki aku..kat sendi ibu jari kaki)
Me: dok kat situ x sakit ....haaa kat tepi tu sakit...
DJ: ok kalau macam tu kita amik darah untuk check uric asid ok?
Me: ok dok....
DJ: kita check tekanan darah dulu....takut ka?
Me: sikit,,dulu ppernah nak dermah darah tapi bila check tekanan darah hurmmm terus x jadi..tekanan darah tinggi sebab GEMURUH nampak jarum hahhah
DJ: hahahah biasalah tu kalau takut tengok jarum..rilex ja ya..kita cari urat dulu...erm sebelah kanan ni x nampak urat kecik ja..try kiri pulak sambil tergelak melihat gelagatku..
Me: Dok pelan2....bismilahiromannirrahim...
DJ: haa di sini nampaknya urat tu timbul hehehe...lembutkan tangan.....rilex ..tak sakit
Me:aduh..dok sakit (tutup mata)
DJ: Isk mana ad sakit x sakit pun..sakit ka?
Me:Tidaklah (sambil tersenyum)
DJ: Ok kita check darah ni untuk cari sebab apa kaki/sendi tu sakit..kalau normal alhamdulillah...mungkin cedera..kalau Gout kena pantang la makan .. :)
Me: palis2 dok harap2 bukan gout huhuhu
DJ: Ok saya tak bagi ubat..sapu saja guna ubat yang ada..nanti kalau sudah dapat keputusan pihak kami akan call..apa no tel kamu?
Me: ok dok....019****** thanks ...
DJ: sama2 ...

Dr.Junainah ni baik sangat tats y lah aku selalu ke klinik ni bila ada problem kesihatan..lagipun murah..layanan yang memang baik dan paling penting Dr.Junainah ni MUSLIM.... sama2 la kita membantu orang2 muslim untuk maju....

No comments:

Post a Comment