Mulanya Disini.....

Thursday, October 7, 2010

Delima siswi cintai lelaki 50-an...

SAYA pelajar institut pengajian tinggi (IPT) berusia 24 tahun dan bakal
menamatkan pengajian. Sebelum ini, saya menjalin hubungan percintaan, tetapi putus di tengah jalan. Kemudian saya bertemu dengan seorang lelaki berusia 50-an yang masih bujang.
Saya bercinta dengannya bukanlah atas dasar harta atau kekayaan, tetapi kerana
kasih sayang serta kematangannya. Kami menjalin hubungan cinta tanpa pengetahuan ibu bapa saya. Bagaimanapun, hubungan kami ini belum diketahui keluarganya. Dia juga sudah menyampaikan hasrat untuk menjadikan saya isterinya selepas tamat pengajian.apa yg harus saya lakukan?adakah benar tindakan saya utk trs menerimanya sbg pasangan hidup.......??

Aku terbaca luahan ni dalam fb...dan aku rasa terpanggil untuk memberikan sedikit pandangan dan pendapat...

Bagi aku age is just a number..tak ada salah nya pun bercinta dengan lelaki yang lebih berusia...aku melalui pengalaman yang sama dengan siswi di atas..memang aku akui terlalu banyak dugaannya tapi perhubungan seumpama ini kena banyak bersabar. 1 years kitaorang kena and then 4 years kitaorang bercinta..mesti u ols tertanya2 kenapa kami x tak kawen2 sampai ke hari ini....and the answer is...nak mintak restu orang tua...adik beradik pun x suka ..semua pun x suka..

Kenapa tak suka? SEBABNYA:

1. Dia dah tua..bila2 masa boleh jalan..
= Kita ni siapa? kita tahu ke jangka hayat hidup seseorang...Jodoh..ajal dan maut hanya Allah yang mengetahui..korang ade dengar x pasai pengantin perempuan yang hanya beberapa jam je sempat bergelar isteri...sebelum menjadi Balu? ada kan..korang ingat, umur lelaki tu berapa? kalau x silap dalam 20-an...so yang muda ke yang tua ke kalau mati..mati gak....so soal hayat ni tak perlu lah nak kecoh...

2. Dia dah tua masih mampu ke? (sex,kewangan dan lain2)
= sex...:) no comment...tapi dari pembacaan aku kan...lagi tua lagi menjadi kihkihkih
=kewangan...insyallah, rezeki kan ada dimana2 kenalah usaha..nak kata duit turun dari langit aku memang x pernah dengar...bumi Allah ni kan luas...usaha tangga kejayaan...

3. lain2 .....dah kawen insyallah...aku pun tak tahu nak xplain camne walhal dalam kepala hotak aku ni memang banyak sangat nak kuarkan .....nanti2 aje la aku postkan...

No comments:

Post a Comment