Mulanya Disini.....

Friday, December 24, 2010

Begitukah akhirnya??

Kelmarin aku dah berjanji dengan kawan2 aku wiah n atie untuk b'jumpa di kk...seperti biasa pilihan aku masa kini ialah dengan menaiki bas yang mana kos perjalanan lebih murah berbanding dengan kos teksi....Masa tue bas Bumiputera yang selalu ku naiki telah lama bertolak, nasib baik bas mini masih banyak nasib aku agak baik untuk hari ini...
Aku menunggu penumpang lain dalam kereta..ya ampun cuaca yang amat panas sekali...nasib baik la ramai penumpang untuk ke kk hari semalam dan aku tidak menunggu terlalu lama dalam bas...
Dalam aku merungut sebab bas lambat penuh masuk seorang perempuan (berbangsa plpn)yang ku kira berumur lingkungan 28tahun masuk dan duduk bersama sorang perempuan dalam 3tahun dan 3 orang adik lelakinya...kebetulan dia duduk di tepi tingkap...dan di tepi tu berdiri seorang lelaki yang ku kira suaminya berdasarkan panggilan abang dan tentunya anak kecil itu adalah anak mereka berdua....
Sebelum bas bergerak perempuan tu bersalaman dengan suaminya dan mencium pp suaminya...
masih terngiang pmpuan tu berkata "selalu sms sayang kok" dan dia terus menangis...persoalan bermain di fikiran ku...kenapa dia menangis? adakah kerana dia itu isteri entah yang keberapa dan hidup berjauhan dengan suaminya?....kenapa anak dia memandang sayu dan berkata..ibu nak bapa....ibu nak bapa...adakah kerana dia jarang bertemu??
Ini kah yang aku akan lalui satu masa nanti....terpaksa berjauhan..atas dasar nama seorang isteri tetapi tidak seperti orang lain??......aku termangu sendirian...sehinggala aku terlelap....

No comments:

Post a Comment