Mulanya Disini.....

Wednesday, December 29, 2010

sudirman_aku penganggur



Lagu itu macam sesuai je untuk aku..kredit to Allayarham Sudirman Arshad..Jangan ku dipanadang hina kerana aku sorang penganggur..apa makna penganggur erk?? nanti la aku search dulu dekat google..

Pernah satu ketika dulu aku terasa seakan di hina...bukan orang lain pun keluarga sendiri juga hurrmm tapi aku tak kisah semua tu, yang penting aku x menyusahkan orang lain...walaupun aku bukan seorang yang berkkerjaya at least aku masih boleh mendapatkan rezeki dengan bisnes yang aku lakukan...rezeki ada dimana-mana, aku pegang kata2 itu..yang penting berusaha...sebab itulah wujudnya kata2 usaha tangga kejayaan...

Who cares kata orang lain...aiman tak kisah..cakaplah selagi korang x puas..setiap orang memang ada keinginan untuk mendapatkan pekerjaan yang menjamin masa depan..tapi istilah menjamin masa depan tu dah macam kurang sesuai digunakan masa kini...Ramai juga penjawat-penjawat awam yang berhutang keliling pinggang...ramai juga yang susah...awal tahun mungkin ade lah duit..pertengahan dah sengkek menunggu akhir bulan :)...so lebih baik buat bisnes sendiri even tak ada gaji bulanan at least masih boleh buat simpanan sedikit..

Memang banyak kelebihan pada orang2 yang bkerja dengan gomen..mudah buat loan..mudah dalam segala hal..tapi itu kan semuanya hutang..beli kereta baru...rumah besar..tapi hakikat nya hidup dalam tekanan...serba serbi x cukup terpaksa mengikat perut sebelum hujung bulan...untuk yang bekerja di daerah yang kos hidup masih sederhana mungkin boleh tahan..tapi cuba fikirkan macamana yang tinggal di bandar yang kos hidupnya tinggi, seperti d Kuala lumpur atau Johor atau yang sewaktu dengannya??

No comments:

Post a Comment