Mulanya Disini.....

Sunday, April 10, 2011

Hujan...

Dari pagi hujan lebat tak berhenti..tika ini aku terasa keseorangan sangat2..alangkah indahnya jika ada yang menemani aku...mendegar celoteh aku..mendengar luahan hati aku...hp setia berada di sisi aku..semenjak pagi sampai ke petang dan berterusan sampai ke malam..kemana dia? tiada panggilan darinya..hati seakan meronta2..da dah lupakan aku? (bermonolog sendiri)...

Hujan masih tak berhenti malah bertambah lebat...termenung sejenak mengenang nasib diri..siapa aku 5 tahun akan datang? tercapai ka cita2 ku dan impian aku yang dah tertanam sejak bertahun2 dulu? berjaya ka aku..penghinaan demi penghinaan telah aku terima..tak kisah la asalkan aku tidak menyusahkan sesiapa..

Ya memang aku memiliki segulung ijazah..tapi ada aku menyusahkan korang? semsetinya tak ada kan sebab setahu aku, aku cuma mendapatkan wang perbelanjaan belajar ku daripada family aku dan bukan dari KAU so aku berharap hentikan cakap2 dibelakang aku...

Apa yang aku buat hari ini dan sebelumnya memang dah keputusan aku..aku nak bisnes kau peduli apa? aku nak letak kat frame n gantung kat dinding pun kau peduli apa kan..thanks atas kenyataan yang kau buat dan memang menyakitkan hati aku..si dia kata..buat apa nak peduli kata orang and aku terima ape yang dia kata...

Aku percaya kepada rezeki ada dimana2..even aku tak keja kat opis pun aku masih mampu mencari duit sendiri..aku masih boleh bekerja dengan tenaga dan kudrat aku sendiri..aku masih mampu melakukan kerja selagi aku termampu..apa yang penting adalah usaha..aku tak percaya tanpa usaha kita boleh hidup senang...setiap manusia mempunya kelebihan masing2 so gunakan kelebihan tersebut untuk buat benda yang bermanfaat...

No comments:

Post a Comment