Mulanya Disini.....

Monday, April 11, 2011

tetap besabar...

Sakit hati..sedih..kecewa semua bercampur aduk lantas menjadi satu perasaan BENCI dalam diri aku..kenapa? Hurm..susah sebenarnya aku nak merungkai segala permasalahan yang berlaku keatas diriku..selalu orang akan berkata aku la puncanya..ya mungkin benar dan mungkin tidak...

Apa perasaan anda bila kewujudan anda seperti membebankan..kesalahan yang x pernah hilang..hari2 kesalahan anda pasti ada sehingga menutup segala kebaikan anda...kenapa dari dulu hidup aku sentiasa malang? ya mungkin aku ini bukan seperti yang lain..mungkin juga aku memang tidak layak untuk disayangi apatahlagi di hormati...

Aku tidak minta di hormati, disanjung bagai puteri..aku cuma hendakkan secebis rasa sayang..seperti mana sayangnya nenek dan atok kepada aku..kenapa aku tidak pernah merasakan seperti itu? ya, dimata semua aku la yang sering membuat onar..tidak ada langsung peluang untuk aku berubah dan terus berubah...satu ketika dulu aku ditegur " kenapa salahkan ibu mengandung"...aku tidak menyalahkan sesiapa sebab aku tau pasti aku yang bersalah...

Aku terpaksa berpura-pura di depan semua seperti tidak ada yang berlaku..di depan semua aku gembira,mampu tersenyum tapi kadangkala mood aku berubah seketika..betapa dalamnya luka di hatiku hanya Allah yang tahu..maafkan aku Tuhan kerana sering melupakan mu..aku tahu hanya KAU yang mampu menyelami apa yang berada didasar hatiku...hanya KAU yang layak menghukum aku...

Hari ini kesekian kalinya semua barang kepunyaan aku di asingkan..seperti terasingnya aku dari dunia mereka..terima kasih aku masih mampu tersenyum...tahap kesabaranku teruji bila melihat kain aku diasingkan seperti aku pembawa penyakit berbahaya a.k.a AIDS...Ya Allah kenapa kau berikan aku ujian seperti ini? aku risau aku tidak berkemampuan untuk menghadapinya ya Allah...

Tentu sekali syaitan bersorak bila melihat benteng kesabaran ku runtuh...apa yang aku lakukan, aku hampir pitam kerana menahan kemarahan..ya seperti biasa hanya dia yang terbaik didepan"nya"...membalas segala apa yang dibuat pada aku ..membuatkan aku merasa puas tapi sampai bila? Biarla..biarkan dia berbuat sesuka hatinya..terserah, kita lihat sampai bila tahap busuk hati dia bertahan...sampai dia mampus? sampai Kiamat? wallahualam...

No comments:

Post a Comment