Mulanya Disini.....

Monday, April 25, 2011

sihir?

Semalam aku follow my mum g berubat secara tradisional di rumah makcik..sebetulnya aku ni memang agak sukar untuk mempercayai sesuatu yang aku rasakan tidak masuk akal..bukan maksud aku tidak yakin dengan kebolehan sesiapa untuk mengubat penyakit secara kampung ..tapi mungkin sudah serik dengan penipuan2 yang selalu berlaku...dalam 10 orang yang di panggil bomoh cuma 1 orang saja kurasa yang betul2 layak digelar bomoh...

Berbalik kepada cerita tentang bomoh tadi tu...mula2 aku langsung tidak berminat untuk turut serta dalam sesi perubatan ni..tapi entah tetiba pulak aku terbuka hati untuk mencuba..bukan suka-suka tapi aku pelik kerana sering sakit kepala yang ku rasa memang agak melampau..sakit kepala aku ni tidak kira masa..petang, malam atau pagi sekalipun..kebetulan aku ni pula ada membuka kedai runcit so bila kepala sakit memang kedai pun cuti la..maklum la x berkemampuan untuk mengupah pekerja...memang sakit yang aku alami dah lama cuma aku anggap perkara biasa jer..makan panadol n tidur satu cara untuk aku mengurangkan rasa sakit...kadang2 terfikir juga maybe ada penyakit2 lain nauzubillah....

Setelah pakcik aku selesai berubat turn aku lak..aku rasa macam biasa aje..yang aku nampak dia letak telapak tangan dia kat atas kepala aku tanpa menyentuh...rasa panass aje..mungkin tu cara dia so aku tunggu aje ..then dia cengkap kepala aku..aduhh punya la sakit....tak lama dia amik sebiji telur yang baru makcik aku g beli...Ya Allah..aku sendiri meremang bulu roma..memang benda tu ade dalam telur tadi..seperti ulat..sebesar jari kelingking tapi bergulung...pakcik tu tarik nak putuskan tapi tak dapat..rasa macam getah sekerap aja...eiii nampak juga pakcik tu hidu..dia kata bau...

Pakcik tu tanya kat aku..dah lama ke sakit kepala ..aku kata memang dah lama sangat..kadang2 sampai tak tahan..then dia cakap kat aku..kejap lagi tulis nama n nama mak..esok sms pakcik nanti pakcik bagitau kenapa leh jadi macam tu...eii terus timbul rasa takut la pulak..lepas selesai pakcik tu mengubat kami minum2 sekejap dan bercerita sikit2...kawan pakcik tu kata ..nampk macam ape yang ko alami tu bukan kerana syaitan..tapi macam sihir... what?? terkejut pun ade ...biar benar..siapa lak yang sanggup nak kenakan aku...masih tertanya2 juga sampai sekarang ni..kalau benar kena sihir, kerana apa aku disihir? Wallahualam...aku risau aku berburuk sangka dengan orang sekeliling...aku pun tengah menunggu jawwapan sms dari pakcik tu...harap2 benda biasa aje....

Macam-macam.....

No comments:

Post a Comment