Mulanya Disini.....

Friday, November 12, 2010

Rezeki....

Alhamdulillah rezeki aku baik bulan ni...aku nak berjinak2 dengan business online...untuk multipurpose hanger tu alhamdulillah banyak permintaan...setakat ni dah order yang ke3 aku buat....mungkin berkat usaha aku memperkenalkan produk kepada kawan tanpa rasa malu atau segan akhirnya membuahkan hasil....

Cerita nya macam ni setelah lama aku add kawan aku as a frend beberapa hari lepas baru dia accept..then kitaorang start untuk chat..masing2 la bertanya khabar...aku tau dia kat ranau and ada 2 orang anak....so asyik2 chatting terbuka la cerita tentang kerja..aku ni manalah kerja tetap..business kecil2an aje..then bermulala sesi memperkenalkan produk yang dijual..aku pun memang tengah nak cari orang untuk order ke3 ni tak sangka pula memang doy berminat alhamdulillah, aku ajar dia cara nak cari prospek .. semua langkah yang aku ajar dia ikut tup2 dia nak 10 and dia sms aku yang dia dah dapat lebih daripada 10 orang yang berminat nak mendapatkan hanger tu alhamdulillah....bersyukur aku atas apa yang bakal aku perolehi..bukan besar sangat untungnya tapi gembira bila aku dapat menolong seorang kawan dalam bisnes kecil2an ini..tak salah tolong menolong..dia dapat untung anda aku pun dapat sama......itulah biasanya yang selalu dilakukan oleh orang cina....

Berita baik doy bersetuju untuk tambahkan order ke 17pcs alhamdulillah syukur nikmat..so after ni aku boleh amik order lagi dari kak b...dalam situasi ni kak b untung aku untung seccara tidak langsung doy pun untung sama....

Semalam aku call kak b and dia bagitau if dapat join share dengan persatuan ape tu..dia akan dapat harga dengan lebih murah..then time tu dia akan turun kan harga lebih murah lagi supaya kami dapat murah dan jualan lebih berterusan..ok juga cadangan kak b ni :)

Aku dah mula berjinak2 pula dengan bisnes lain..antaranya solar charger yang mana dah 3 orang prospek aku dapat..barang akan sampai selepas raya haji....perfume tengah edit picture..then coming soon baju2 and handbag....doakan aku ye semua....semoga aku berjaya...

No comments:

Post a Comment