Mulanya Disini.....

Wednesday, November 17, 2010

Secret admire.....


Secret admirer..rasanya apa maksud secret admirer bagi u ols? Definition secret admires is one who admires another romantically but purposely remains anonymous...mesti best kan bila kita tau ada orang yang minat kita dalam diam2? Damn! I hate this feelings.....Apa la sebenarnya yang menganggu perasaan aku??

Korang pernah dengar tak guru lelaki yang berusia dalam lingkungan 21 jatuh hati n ada perasaan suka dengan budak berumur 11 tahun? Macam tak caya kan....

Cite nya macam ni masa aku sekolah rendah dulu aku ada sorang abang angkat, aku sayang sangat dengan dia maybe sebab aku ni tak de abang kan..so sebab itu aku jatuh sayang dengan dia....aku jadi merajuk bila ada student lain nak rapat dengan dia...huhuhu lawak la zaman sekolah macam tu...teringat satu kisah...time tu cikgu ada buatkan aku satu lukisan..ada sorang budak yang iri hati nak juga lukisan itu..then cikgu nak bagi lukisan itu pada dia..aku dengan wajah yang masam terus merajuk dengan dia sebab lukisan itu sebenarnya dia buatkan untuk aku..sakit hati aku bila budak pmpuan itu nak juga lukisan yang sama dengan lukisan aku...aku pun x nak cakap dengan dia...heheh masuk kelas dan bersembunyi di belakang pintu kelas..tak lama lepas tu dia datang pujuk...heheh termakan pujuk juga...Time tu aku tau juga ada yang tak senang dengan hubungan rapat kitaorang..sampai ada yang jumpa kat aku and cakap kat aku "anim cikgu tu sebenarnya suka kat aloysia..dia nak kawen ngan aloysia tapi dia sakit hati tengok ko dengan cikgu rapat" aik apeke ngeknya budak2 lagi dah fikir pasal kawen...masa perpisahan aku beria menangis sakan...aku ada belikan hadiah special untuk dia..sebuah album bergambar kucing..aku masih ingat kaler album tu putih dan pembalut hadiah tupink berjalur2..beli kat skis..dan itulah pengalaman pertama aku menjejaki pekan keningau buat pertama kali..itu pun menangis2 sebab k.ida terlupa belikan hadiah...mak bagi rm15 dah harga album tu rm12 he he he..aku ingat lagi dalam tu ada notes yang aku tulis..album ni hanya untuk gambar cikgu saja tak boleh ada gambar orang lain..huh~~~ tu la zaman kanak2 yang paling indah bagi aku....

arwah bapa selalu mengusik ku bila aku terima surat daripada cikgu...cikgu memang rajin menulis surat untuk aku..n aku bertambah sayang dengan dia....bapa kata..''anim ada surat cinta dari boyfriend ko" lepas tu kadang2 bapa suruh dulu buat kerja baru bgi surat tu heheheh...padahal surat tu bapa dah baca dulu...then bila aku nak balas surat tu aku simpan kat bawah kain..huhu bapa dapat tangkap lagi..tapi bapa tak marah....sampailah aku sekolah menengah cikgu masih mengutus surat buat aku.....then aku sambung sekolah d selangor terus lost contac....1997 kalau aku tak silap aku dapat no contac dia dpd adik dia..aku call then isteri cikgu jawab tepon huh time tu punyalah sakit hati bertambah jelessssss sangat..dr hari tu aku berniat tak nak contac cikgu lagi..sampai la umur aku sekarang 27tahun aku tak pernah contac dia...

Alkisahnya, aku berhubung dengan cikgu ku merangkap kawan baik dia....dia ada kata kat aku.."nim sebenarnya cikgu N (bukan nama sebenar) ada mengadu pasal anim dengan cikgu..tapi cerita lama kan..." aik aku tekejut gak..cerita lama apa pulak....."aik anim x tau ke dia kan secret admirer pada anim?" terus menggeletar tangan aku..biarpun cerita lama tapi aku memang sayang gila ngan dia suatu ketika dulu...huissss...aku tanya lagi biar betul cikgu ni...dia kata cikgu ada push dia juga supaya berterus terang dengan anim tapi dia malu....dia kan pemalu..dia tak berani..heheheh ya allah cikgu cikgu kenapa la x berterus terang kalau tak kita dah beranak pinak pun hahahah...Aduh selama 16 tahun baru aku tau...kalau tak aku tunggu aje kot cikgu N tu ahahah...

Entahla maybe cikgu buat cerita ke ape ke..tapi aku tak rasa cikgu buat cerita, untuk apa dia buat cerita kan... :) cuma dia terlepas cakap..dia ada pesan jangan bagitau cikgu N nanti putus sahabat :) tak lah cikguuu itu kan cerita lama....kat bawah ni ada msg fb dari cikgu tu...

"memang betulpun.Cuma dia nda brp berani sbb mgkn dia tau anim masih muda sangat. Dia ada cerita yg dia suka kat anim. Sa ni roommate dia sejak dr awal msk maktab lg. Everything psl perasaan, sume kami share...sa ni jd juru nasihat....gitu la dia. Tp iya, memang teda jodoh tu...sa yg suda btunang ngan urang srwkpun terkahwin sini jugak...hehe.." Na kan memang bukan jodoh.....

Dan sekarang ni pun aku bersyukur dapat dear sorang yang sangat baik bagi aku....biarpun perbezaan umur antara kami terlalu jauh but for me age is just a number...i love him more than everything.....


No comments:

Post a Comment